Som Lager-/Logistikansvarig får du en central position i vår verksamhet. Du ansvarar för att lagret fungerar effektivt och säkert – från godsmottagning till utleverans. Du koordinerar transporter, säkerställer ordning och kvalitet samt bidrar med kundservice i vår mottagning. Rollen är en viktig del i att vi levererar rätt produkter i rätt tid till våra kunder och projekt.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Lager och ordning
Ta emot, kontrollera och registrera inkommande leveranser
Säkerställa ordnad och effektiv lagerhållning
Genomföra inventeringar och följa upp avvikelser
Order & utlastning
Förste säljande person i kund- och transportmottagning. Innefattar enklare försäljning och rådgivning, med tillhörande offert- och orderregistrering.
Ansvara för korrekt orderplockning och utleverans
Säker lastning enligt våra kvalitets- och säkerhetskrav
Transport & logistik
Planera och koordinera transporter med både interna och externa parter
Säkerställa kostnadseffektiva och pålitliga leveranser
Följa upp transportörer och hantera reklamationer vid behov
Säkerhet & arbetsmiljö
Driva ett säkert arbetssätt i lagermiljön
Bidra till ett systematiskt arbetsmiljöarbete
Instruera kollegor i säker hantering av material och maskiner
Utveckling & förbättring
Identifiera förbättringar i våra logistikflöden
Delta i implementering av nya rutiner och system
Bidra till uppföljning av nyckeltal inom lager och logistik
Vi söker dig som har
Erfarenhet av lager- och logistikarbete
Truckkort & Hjullastarkort är meriterande men inget krav
Vana av affärs- eller lagersystem och grundläggande IT-kunskaper är meriterande men inget krav
Vana att möta kunder och viss säljerfarenhet är meriterande men inget krav
B-körkort
Kunskap om logistik- och transportregelverk är ett plus
Personliga egenskaper
Vi tror att du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du planerar väl, tar initiativ och är van att lösa problem självständigt. Samtidigt trivs du med att samarbeta med sälj, projekt och andra funktioner i företaget.
Vi satsar på framtiden
Under 2025 har vi gjort en stor investering i en ny modern kontorsbyggnad för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö för våra anställda som främjar trivsel, samarbete och utveckling. Nu behöver vi fylla ut kontorsplatserna 😉 – kanske är du den som flyttar in härnäst?
Om oss
Nordic Granit har sedan 1996 arbetat med högkvalitativ granit, och från och med 2020 har vi även utökat vårt sortiment med betongprodukter från flera svenska leverantörer.
År 2012 flyttade vi från Vänersborg till vår nuvarande anläggning i Norrköping. Vår strategiska placering och vårt lager på över 10 000 kvadratmeter gör att vi kan erbjuda snabba, säkra och effektiva leveranser till våra skandinaviska kunder.
Vi vill vara den självklara partnern för våra kunder – från tidigt materialval och volymberäkningar till leverans och logistik. Med bred erfarenhet och ett komplett sortiment inom granit & betongprodukter har vi som ambition att göra projekten så smidiga som möjligt för våra kunder.
Låter det här som rätt roll för dig?
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till Niklas Södergren, . Vi intervjuar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.